گروه مهندسی رایمون سازه

گروه مهندسی رایمون سازه

خدمات طراحی سازه، طراحی سوله، طرح تقویت و ....
گروه مهندسی رایمون سازه

گروه مهندسی رایمون سازه

خدمات طراحی سازه، طراحی سوله، طرح تقویت و ....

چرا باید از سقف‌های جدید استفاده کنیم؟

مهندسین سازه موقع شروع یک پروژه به مسائلی همچون: پایداری و دوام سازه، وزن سازه، هزینه‌ی پروژه،راحتی اجرا، در دسترس بودن مصالح و نیروی کار متخصص و … دقت می‌کنند و با توجه به ویژگی‌های گفته شده بهترین نوع اسکلت و همچنین سقف سازه را انتخاب می‌کنند.

سقف‎های سنتی مثل تیرچه بلوک وزن بالایی دارند و در طراحی باعث سنگین شدن سازه‌ی ما شده و عملکرد ساختمان را در برابر زلزله ضعیف می‌کنند و همچنین در این سقف‌ها محدودیت دهانه داریم. ایده ی اصلی سقف‌های جدید این است که فضای خالی در سقف ایجاد کرده تا وزن سقف پایین بیاید و سازه در مقابل زلزله رفتار بهتری داشته باشد.

  

در سقف‌های یوبوت، کوبیاکس، بابل دک و اینتل دک، قالب‌های توخالی داخل سقف مدفون می‌شوند و برای پروژه‌های بعد نیاز است که مجددا قالب تهیه شود. ولی در سقف وافل می‌توانیم قالب‌ها را بعد از اجرا باز کنیم و برای پروژه‌های بعدی استفاده کنیم.

از مزایای این سقف‌های جدید علاوه بر وزن پایینی که دارند می‌توان به عایق بودن در برابر گرما و همچنین اجرا در دهانه‌های بیشتر از ۸ متر اشاره کرد و در نتیجه هم فضای مناسبی برای پارکینگ و فضای داخلی ساختمان فراهم می‌شود و هم در مصرف انرژی ساختمان که موضوعی بسیار مهم در کشور است نیز صرفه‌جویی می‌شود.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که برای همه ساختمان‌ها می‌توانیم از سقف‌های جدید استفاده کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم که بله؛ ولی همانطور که گفته شد برای انتخاب نوع سقف فاکتورهای زیادی بررسی می‌شود و در نهایت با توجه به اولویت کارفرما و مهندس پروژه بهترین نوع سقف انتخاب می‌شود. سقف‌های جدید در کنار مزایایی که دارند ولی ممکن است در بعضی پروژه‌ها هزینه‌ی زیادی داشته باشند و برای هر پروژه‌ای مناسب نباشند. پس بهتر است قبل از هر نوع اقدامی برای ساخت سازه‌ی خود از مهندسین متخصص ما در این زمینه مشاوره بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد