گروه مهندسی رایمون سازه

گروه مهندسی رایمون سازه

خدمات طراحی سازه، طراحی سوله، طرح تقویت و ....
گروه مهندسی رایمون سازه

گروه مهندسی رایمون سازه

خدمات طراحی سازه، طراحی سوله، طرح تقویت و ....

بهترین پوشش سقف سوله

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سوله، سقف آن است و پوشش آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون پوشش سقف در میزان وزن سوله موثر است. این پوشش‌ها انواعی دارند که به آن‌ها اشاره مختصری می‌شود. برای مطالعه‌ی عمیق تر در این زمینه  به مقاله‌ی انواع پوشش سقف سوله مراجعه کنید.

  1. پوشش سقف سوله با پشم شیشه و توری مرغی: برای اتصال بین پشم شیشه و سقف سوله از توری مرغی استفاده می‌شود که یک نوع توری گالوانیزه‌ی بسیار مقاوم است که همین مورد باعث بالا بردن مقاومت و دوام سقف نیز می‌شود. پشم شیشه هم از الیاف معدنی و مواد بازیافت شده از ذوب شیشه و به شکل رشته‌های ریز تولید می‌شود.
      
  2. پوشش سقف ساندویچ پانل: یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع پوشش سقف سوله‌ها، پوشش ساندویچ پانل است. که در تولید آن مواد عایق فومی در حجم بالا و وزن مشخص در بین دو ورق فولادی سینوسی تعبیه می‌شوند.

  3. پوشش سقف با ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه نوعی ورق فولادی بسیار مقاوم است که دارای روکشی از چند لایه فلز روی است که از ورق در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند.این ورق‌ها در دو نوع فرم و فابریک برای ساخت پوشش سقف سوله موجود هستند.

  4. پوشش سقف سوله با پلی‌کربنات: از ورق پلی‌کربنات برای پوشش سقف سوله با ضخامت و لایه‌های متفاوتی استفاده می‎شود. پلی‌کربنات‌ها سخت و شفاف هستند. برای ساخت ورق‌های پلی‌کربنات موجدار از پوشش سقف ورق گالوانیزه و ساندویچ پنل استفاده می‌شود، این کار باعث می‌شود که هزینه‌های آب‌بندی پوشش سقف کاهش پیدا کند. به دلیل شفافیتی که دارند بیشتر برای جاهایی که نیاز به نور بیشتری دارد استفاده می‌شود.
  5. پوشش سقف سوله‌ی کارتن پلاست: بیشتر پوشش سقف‌های سوله‌های ایران از این نوع هستند و از مزایای آن می‌توان به مقاومت بالا در برابر ضربه‌های فیزیکی و عوامل شیمیایی اشاره کرد.

  6. پوشش سقف سوله‌ی فایبرگلاس : فایبرگلاس ترکیب دو ماده نفت و پشم شیشه است. به عبارتی یک کامپوزیت است و با الیاف شیشه و مواد پلیمری ساخته می‌شود.این نوع سقف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و نیز وزن کمی دارد و سبک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد